„Cudze chwalicie swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie.”

26 października uczniowie klasy 1k, 2w2, 2k i 3kw wraz z opiekunami, wybrali się na wycieczkę do Kazimierza Dolnego.

Kazimierz przywitał nas słoneczną pogodą, dlatego naszą wyprawę rozpoczęliśmy spacerem nabrzeżem wiślanym, podziwiając malownicze krajobrazy. Nie zwalniając tempa, z lekką zadyszką zdobyliśmy Górę Trzech Krzyży, z której roztaczał się widok na ruiny kazimierskiego zamku i położone u jej stóp miasto.

Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Kościoła Farnego, z którego następnie udaliśmy się na kazimierski rynek z zabytkową drewnianą studnią i otaczającymi go renesansowymi kamieniczkami. Wstąpiliśmy również do Muzeum Sztuki Złotniczej, gdzie zapoznaliśmy się z liczącą ponad 1000 lat historią polskiego złotnictwa. Zwieńczeniem pobytu w urokliwym Kazimierzu, był zakup kazimierskich kogutów.

W drodze powrotnej znaleźliśmy również czas na integrację przy wspólnym posiłku.

Wycieczka została zorganizowana w ramach Projektu Poznaj Polskę 2023 i dofinansowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Opiekunami byli: p. Honorata Baniak, p .Joanna Kierszak, p. Adrianna Osmycka, p. Justyna Ochnik.